Overzichten vogels en foto's

vrijdag 17 november 2017

Duimen

Het is zo'n soort die bijna altijd ontsnapt blijkt te zijn: de Kokardezaagbek. Maar het is -daarom- ook een soort die nog niet op mijn Nederlandse lijst staat. En dus rijd ik op deze zonnige morgen even naar Zwolle om het nog maar eens te proberen.


Er zijn behoorlijk wat vogelaars, dus er zijn meer mensen die gokken op een wild exemplaar. De vogel laat zich helaas slecht zien in het toch sombere weer hier. Maar met wat nabewerking lijken het toch nog aardige plaatjes.





Terwijl ik de Zaagbek fotografeer, duikt een Roerdomp op in het riet; altijd lastig te vinden. Probeer het eens.


Ik neem op de terugweg een kleine omweg om even in de Flevopolder de jonge Steppekiekendief te bezoeken. De rover vliegt jagend rond maar komt niet echt in de buurt. Een paar plaatjes tonen duidelijk de "boa" en de helder witte stuit. 





Door -ook hier- het slechte licht (en mijn beperkte techniek) levert het geen wonderplaatjes op, maar je kunt 'm maar op de plaat hebben! Ik ga tevreden weer naar huis. Nu maar afwachten of ik echt een nieuwe soort op mijn lijst heb gescoord. Duimen dus!

2 opmerkingen:

Maria zei

Tja, ik had dus met jou mee moeten gaan vandaag ;-))
Om gelijk nummer 300 en 301 in te koppen ;-)
Mooie platen en duimen dat het geen esc Kozak is!
groetjes en fijn weekend,
Maria

Roos zei

hallo Paul, ik loop een beetje achter met mijn reacties op je blogs. Je hebt weer mooie waarnemingen gedaan de laatste tijd. Ik hoop voor je dat het inderdaad geen escape is. Maar desalniettemin een fraaie waarneming en mooie foto's. Zo ook van alle andere die je voor de lens kreeg.
Groeten,
Roos