Overzichten vogels en foto's

maandag 16 oktober 2017

Herfst?

Een lekker vol weekeinde, al had ik graag een nachtje Texel gedaan tijdens het DB-weekeinde. Maar alles is gewoon vol, tenminste tegen normale tarieven. En dus sturen Gert Vonk en ik zaterdagmorgen heel vroeg de auto naar de boot. Lekker vogelen en werken aan onze Texel-lijst. Met de hoop op toch nog een nieuwe soort voor de Nederland-lijst. Zeker nodig want na het missen van de Keizerarend (werk) zit ik toch echt te hopen mijn lijst dit jaar nog op te poetsen.



Maar dat gebeurt niet: wel leuke soorten als de Grote Kruisbek en de Hop, die we met veel moeite zien. Makkelijker zijn de Rosse en de Grauwe Franjepoot, en nog makkelijker de meer gebruikelijke soorten als de Drieteenstrandloper. En die gaat, met de buik in het zand, lekker op de plaat.














De ster is een volledig uitgepierde Sneeuwgors, die op een parkeerterrein bijkomt van de vlucht uit het noorden, lijkt het. Het beestje laat zich tussen het eten door goed bekijken. En bekijkt ons evenzo.









Met een leuke lijst nieuwe Texel-soorten vertrekken we tegen het donker weer naar huis.

De prachtige zondag wandel ik van Driebergen via Austerlitz naar Maarn, door de gekleurde bossen, in de zomerse warmte en gebruik de telefoon om hier en daar een plaatje te maken van de variƫteit aan paddestoelen. Ook leuk!




3 opmerkingen:

Huib zei

Prachtige serie, vooral de sneeuwgors

Maria zei

Hoi Paul
Heerlijke soorten hoor en de vluchtfoto's van de Hop zijn prachtig!!!
Je "met je buik in het zand"-foto's van de drietenen, loonde de moeite, heel mooi!
en ik ben natuurlijk weg van je mooie serie van de sneeuwgors, geweldige platen!
groetjes, Maria

Maria zei

Hoi Paul
Heerlijke soorten hoor en de vluchtfoto's van de Hop zijn prachtig!!!
Je "met je buik in het zand"-foto's van de drietenen, loonde de moeite, heel mooi!
en ik ben natuurlijk weg van je mooie serie van de sneeuwgors, geweldige platen!
groetjes, Maria
(ik kreeg een foutmelding: bericht was niet geplaatst... dus dit is een duplicaat van mijn eerdere reactie, hopelijk lukt het nu wel)