Overzichten vogels en foto's

vrijdag 5 april 2019

Wauw!

Ik word wakker van een telefoon, een paar uur nadat ik na een nachtdienst in bed ben gekropen. Te laat om op te nemen kijk ik toch even op het apparaat, en zie een melding van een Grijze Wouw bij Lopik: vorig jaar miste ik die soort letterlijk op een paar seconden, en in mijn regio zijn ze heel zeldzaam. Dus ik besluit niet verder te slapen en rijd naar de Lekdijk. Daar word ik opgewacht door een paar bekenden die eerder wakker waren, en ik 'tik' de vogel binnen. Nieuwe soort voor mij in de regio!


Ik zie de Wouw op afstand, en nog geen tien minuten later vliegt de vogel op waarvan ik nog een paar lucky shots maak. Wat ik op dat moment niet weet is dat de Grijze Wouw doorvliegt naar het noordoosten, en niet meer terug komt.



We kletsen nog wat na, en stellen de aanrijdende vogelaars teleur met onze bevindingen. Geluk duurt in dit geval vrij kort!

1 opmerking:

Maria zei

Je had mazzel hoor Paul.
Ik ben niet eens gegaan en achteraf werd me dus een dip bespaard..... Ik had hem ooit bij de Brobbelbies in NB.
Groetjes
Maria