Overzichten vogels en foto's

vrijdag 11 januari 2019

2019!

Het jaar is begonnen, alle lezers nog een heel goed en gezond jaar gewenst! Benieuwd wat het allemaal gaat brengen, als weet ik één hoogtepunt al (ijs en wederdienende): een trip naar Cuba om de Bee Hummingbird te zien en te fotograferen. En wat er verder maar voor de lens wil komen.....

In Nederland maar lekker oefenen. Ik ga dit jaar aan geen enkele lijst werken, al zal ik best de landelijk nieuwe soorten proberen. Toch maar even naar de Koereigertjes gereden bij Bodegraven. Dichtbij en het zijn toch leuke reigertjes.

Ik vind vijf van die witte dwergjes met de oranje waas, inderdaad in de buurt van de koeien die hier nog lekker buiten lopen. Maar de mooiste is een Stormmeeuw die dichtbij zich lekker uitrekt. Zo wil je ze zien!







1 opmerking:

Maria zei

Leuk die ooievaars en de stormmeeuw is echt een plaatje!
Gelukkig hoef ik niet echt jaloers te zijn op je leuke koereigertjes, want ik vond er vanmorgen één in de polder Wilnis. Net op tijd want hij is na 12:30 niet meer gezien daar.....
groetjes,
Maria