Overzichten vogels en foto's

zaterdag 24 februari 2018

Haarzuilens

Even wandelen bij kasteel Haarzuilens, lekker in het winterzonnetje. Met hoop op de Middelste Bonte Specht die ik al vaak heb gehoord hier, maar ik wil een foto!

Niet lang nadat ik arriveer vliegt een stel spechten door mijn beeld: een Grote Bonte, èn een Middelste! Lekker begin! Ik kan de vogels een paar minuten redelijk goed zien en op enige afstand op de foto zetten.

Vrouwtje Grote boven, Middelste onder


Nadat de vogels zijn vertrokken, wandel ik nog wat rond. Een paar Boomkruipers,  Boomleeuwerikken en Mezen komen voorbij, en in een ooghoek zie ik gespetter in het water: een IJsvogel vist een visje uit een wak (het is KOUD). Net iets te ver weg maak ik plaatjes van hoe de "blauwe flits" de in verhouding grote prooi naar binnen werkt. daarna gaat de vogel rustig onder een tak uitbuiken.



Het zijn toch leuke soorten zo. Het wordt nog leuker als een Raaf overvliegt en in een boom landt. Zo vaak zie ik deze grote kraaien niet dus dit een een buitenkansje. Ik trek een kort sprintje en kan de Raaf door de takken vastleggen. De vogel vliegt op als een soortgenoot overvliegt.



Een zittende Raaf in een boom had ik nog nooit gefotografeerd! Kortom: een lekker dagje weer!


1 opmerking:

Maria zei

Ohhhh,,,,een mibo op de foto, is mij nog nooit gelukt! En wat een gave soorten op je wandeling! De ijsvogel en een tamme raaf, geweldig!
groetjes en fijn weekend
Maria