Overzichten vogels en foto's

zondag 17 januari 2010

Verstoppertje spelen

Vandaag eerst maar even napuffen van de reis van gisteren: wat een lekker dagje! Ik wist dat Peter, Robert en Frank vandaag moesten tellen voor SOVON, maar dat zou veel wandelen betekenen en dat leek me wat overdreven in één keer. Dus tijdens de hond-ronde een paar plaatjes gemaakt van de rondhangende vogels in de buurt en een paar schapen terug in hun wei geholpen. Dat hoort bij de ijspret.
Resultaat: de Kramsvogels en Koperwieken waarover ik al eerder schreef, een groep Kolganzen en de mussen en mezen op de voertafels.

Ik zat net even te "studeren" op de Roland-set toen ik door Michelle op mijn schouder werd getikt (ik speel dan drums op de koptelefoon, en het is altijd weer schrikken...); Peter van der Meer aan de telefoon. Er staat een Roerdomp vol in beeld bij Kockengen! Ik had gisteren verteld dat ik die plaat nog wilde maken, dus dachten ze aan me toen ze de reiger ontdekten.
Dus de spullen bij elkaar gegrist en op pad. Onderweg nog een Wilde Zwaan gelaten voor wat het was, kort gestopt bij een grote Zilverreiger die wel erg mooi in contrast stond, maar verder direct door.
De ontvangst was hartelijk: Peter liep op me af en zei: "Ik durf het bijna niet te zeggen". Het beest was gelukkig niet weg maar zat ineengedoken in het riet. Jaloers wel even de foto's van de jongens bekeken.....erg mooi in het zonnetje, vrijstaand in volle glorie (ja, een beetje jaloers nu de Roerdomp ondergedoken was). Ik kon de Roerdomp door het riet zien zitten en dus maar schieten. Het kon wel eens het enige beeld zijn..... Ondertussen genieten van langskomende Aalscholvers, Zilverreigers en een jagende Torenvalk-dame en met de Van der Meer-en fantaseren over Waterrallen die nu zo mooi op het ijs te zien zijn. (De opmerkingen over de Houtsnip die ze vandaag dus wél hebben gefotografeerd negeer ik!).

Gelukkig na een uurtje kwam de Roerdomp langzaam weer omhoog dus kon de sluiter klikken in de avondzon..... een beetje korrelig, dat wel. Maar na jaren staat ie er op!

Verborgen.

Hoger....

Zo ja!

Geen opmerkingen: