Overzichten vogels en foto's

zaterdag 25 september 2010

Aan het begin

Er valt tussen de buien door best wat te zien bij ons in Woerden. Hele wolken Spreeuwen en ook veel Houtduiven hebben zich verzameld in de polders en parken. Ik mag graag een poosje met de verrekijker rondhangen om te zien wat er gebeurt: het is vooral spannend als de hele troep de lucht ingaat als er rovers voorbij komen. Buizerd, Sperwer en Torenvalk hebben het voorzien op de zich verzamelende gestippelde spreeuwen.
Vanmiddag stond ik, in de auto, langs de rand van de natuurplas Breeveld. Veel ganzen, meeuwen, futen en eenden. De plas zal de komende tijd weer vollopen met wintergasten. Langs de kades scharrelen nog altijd Zwarte Roodstaarten, Kwikstaarten en Kneutjes. Je hebt ze al eerder op dit blog gezien.

Gelukkig zat ik in de auto: heftige buien vertroebelen het zicht op de plas, en als het dan opdroogt, heb je even niks aan de telelens maar ik heb niks anders bij me. Een pracht van een regenboog ontspringt schijnbaar aan de plas tot hoog in de lucht.
Ik leg een stukje ervan vast...

Geen opmerkingen: