Overzichten vogels en foto's

zondag 3 oktober 2021

Arenden

Het valt op als je naar de vorige post kijkt: vandaag scoor ik weer een Arend! De Schreeuwarend om precies te zijn. 

Ik ben helemaal niet aan het vogelen als Gert een appje stuurt met de mededeling dat de Arend ter plaatse is. Gisteren is het beest al gezien, maar alleen vliegend. Daarop ben ik niet gaan kijken, en vandaag zat het beest niet in mijn aandacht. Tot het berichtje. Ik ga, een uurtje voor etenstijd. Naar Waspik.

Ik heb het geluk dat Gert er nog is, en de vogel in de telescoop heeft staan. Een makkie dus. Dan vliegt de Arend, verstoord door vier klassieke vliegtuigen, op en landt een stuk verder in een boom. Leuk om dan een kleine honderd vogelaars heel snel te zien inpakken, een dijkje af te zien scheuren, om vervolgens weer samen te klonteren. Ik zet mijn statief tussen de bekenden en bewonder de prachtig getekende Schreeuwarend, die eigenlijk niet zo groot lijkt in vergelijking met de Kraaien waarmee hij ruziet. Totdat hij de vleugels even kort uitslaat om de pestkoppen weg te jagen..... Toch een indrukwekkende vogel! 






Ik klets ondertussen wat bij. Van deze groep fanatieke vogelaars zal een groot deel volgende week op Texel rondhangen om het eiland af te struinen naar leuke trekvogels. Een leuke opmaat dus, vandaag. 

1 opmerking:

Maria zei

Wat een heerlijke vette soort!
Net weer terug van Texel. Maar niet gelijk naar het zuidwesten gereden voor een twich hoor....
Maar we klagen niet.
Groetjes en tot ziens in het veld.
Maria