Overzichten vogels en foto's

vrijdag 8 januari 2021

Kanarie

Ik was dit jaar al een keer op pad geweest om op een stukje samengeperst natuur naar de Europese Kanaries te zoeken die daar al een poosje vliegen. Helaas was de eerste poging tevergeefs, en daar kan ik dus nog steeds niet zo goed tegen: Dippen. Wel weer eens samen met Gert Vonk die ik door alle drukte en de Corona-ellende veel te weinig heb gezien.

Dus terug vandaag, in het zonnetje. Heerlijk. Nog fijner is dat ik de vogeltjes binnen een kwartiertje baggeren in de kijker heb. Vijf van die vrolijke geel oplichtende vogeltjes! Het is toch al weer jaren geleden dat ik deze soort voor het eerst zag, ergens in Brabant. Nu dichtbij, tellend op mijn Utrecht-lijst.




Ze komen niet heel dichtbij, en de omstandigheden met tegenlicht zijn niet heel optimaal. Maar.... ik ben weer buiten geweest en heb een blogje gemaakt. Nu maar duimen dat alles snel anders wordt dan vorig jaar! Met veel nieuws hier. Een fijn 2021! 

2 opmerkingen:

Marianne De Vogelkijker zei

Hoi Paul,

Wat een verschil met de zon erbij hรจ?! Het maakt in elk geval de achtergrond mooi passend bij deze geweldige vogeltjes, ze zijn zo leuk (en ontbreken bij mij nog op mijn NL lijst). Leuke foto's, een vrolijke noot in deze saaie tijd!

Groetjes,
Marianne

Maria zei

Hoi Paul,
Ik heb ze daar ook kunnen bewonderen, maar ik hield er baggerfoto's aan over. Dat is bij jouw wel anders, top zo mooi in het zonnetje ๐Ÿ‘Œ๐Ÿป
Groetjes Maria