Overzichten vogels en foto's

vrijdag 9 juli 2010

Spookluis

Vandaag nog even verder met de macro, leuk om Juffers te fotograferen. Dat lukt dan ook aardig omdat je met die 180 mm niet al te dichtbij hoeft om maximaal te vergroten. Lantaarntjes, Kleine Roodogen en een paar aardige vliesvleugeligen poseren netjes onder de brandende zon.
In de lucht is het een feest met de Gierzwaluwen die de jongen op sleeptouw nemen. Bij de nesten van de Huiszwaluwen is het een komen en gaan. In deze hitte neem ik niet eens de moeite om er plaatjes van de maken. Ondertussen vliegen de vlinders: een Atalanta is altijd mooi, en het barst van de Koolwitjes.
En die bloemen! Opnieuw vind ik een regiment luizen op de stelen van de plantjes. Geinig met zo'n lens.... Maar dan het spookbeestje! Linksonder op de foto is een vreemd beestje te zien. Hij lijkt opgeplakt, maar ik doe niet aan Photoshoppen. Ik vind 'm ook op meerdere foto's van hetzelfde tafereel. Zit ie op het randje van de zonnekap? Of toch met een pootje op de plant? Ik weet het echt niet!
Wie het weet, mag het zeggen.......

Geen opmerkingen: