Overzichten vogels en foto's

zondag 3 januari 2016

Intikkers

Een whatsappje van Robert van der Meer is de aanzet voor een rondje in de regio: Een Roodhalsgans bij Zevenhoven is niet te versmaden! Ik ontmoet Robert, Frank en Peter van der Meer, Marianne Wustenhoff en Maria van Antwerpen op de aangegeven plek. Een makkie, want ik hoef niet eens mijn spullen uit te pakken: twee telescopen tonen de Roodhalsgans en een Rotgans, mogelijk nog zeldzamer in onze regio, en die ganzen zitten zo ver weg dat een foto maken niet doenlijk is (als lukt het Robert en Frank digiscopend wel!). Toch leuk, en vooral gezellig wisselen we de beste wensen uit. 

Ik"tik" de ganzen dus lui binnen, en rijd even naar de Waverhoek. Daar zit echter niet heel veel bijzonders, al vullen Baardmannen, Pijlstaart en Waterpieper de jaarlijst. De enige vogel die een beetje aardig op de foto komt: de lokale Roodborsttapuit. 


Een tweede melding van een Roodhalsgans, die ook weer ver blijkt te zitten, houdt mij niet van mijn kop hete soep. Zeker verdiend na wind en kou.....

3 opmerkingen:

Maria zei

Het was weer even een gezellig onderonsje!!
En hele mooie soorten voor de jaarlijst! Overigens, de zwibissen bleken er toch te zitten....
groetjes,
Maria

Marianne De Vogelkijker zei

Hoi Paul, dat was een leuke 3 januari en even erg gezellig. Ook fijn dat jij van die lieve vogelvrienden en -vriendinnetjes hebt die de scoop even voor je neerzetten....

Groetjes,
Marianne

PW Fotografie zei

Had ik al gezegd hoe geweldig ik je vind? Nou, heel geweldig!